Festival Borštnikovo srečanje

Nahajate se na arhiviranem spletnem mestu 54. Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

54. Festival Borštnikovo srečanje

14.—27. oktober 2019 | Maribor, Slovenija

Skok na vsebino // Skok na meni

Festival Borštnikovo srečanje - Uvodna stran

54. Festival Borštnikovo srečanje


Nedelja, 20. oktober 2019

Kam lahko potuje energija

Pregled štirih igralskih delavnic s perspektive igralca

Boris Ostan
Z nevtralno masko k univerzalnosti
Delavnica za študente gledaliških akademij

Pri delavnici z nevtralno masko smo raziskovali, kaj se zgodi, ko si nekdo nadene nevtralno masko (brez izrazov) in pride do povečane pozornosti na telo, gib ... Skozi določene naloge smo opazovali, kako se energija v telesu prenaša na okolico in nas. Morali smo biti ogenj, voda, zemlja. Občutenja so bila zelo intenzivna in nenavadna, kar je odpiralo naš spekter dojemanja telesa. Kaj lahko naredi gib, kam lahko potuje energija in kje se konča? To so bili izzivi, ki smo se jih lotili sistematično in postopno.

***

Ekaterina Nikolaeva, Aidar Zakirov
Osnovni igralski trening po sistemu Stanislavskega
Akademija za igro, Ruski gledališki inštitut GITIS, Moskva

Delavnica po metodi Stanislavskega je bila v prvi vrsti zelo pestra in zanimiva, vzdušje pa prijetno in delovno.

Mentorja sta pripravila res pester in zanimiv izbor nalog.

Skozi raznovrstne gibalne tehnike smo vzpostavljali odnos do sebe, soigralca, prostora. Vaje so intenzivno obogatile naše notranje dogajanje. Na neposreden in hiter način so prebile dostop do biti in zahtevale takojšnjo akcijo, kar se mi je zdelo odlično. Spoznali nove gibalno-uprizoritvene metode, ki izhajajo iz našega notranjega doživljaja, in obratno ‒ skozi izkušnjo telesa smo vzpodbudili doživljajsko/emotivno dogajanje.

V vsakem trenutku smo lahko konsistentno povezani s svojim telesom in umom in to v povezavi z domišljijo ustvarja pravo magijo.

***

Umetniški ansambel Gecko (GB)
Geckovski svet
Praktični seminar za študente gledaliških akademij

Delavnica je bila naravnost fantastična. Celoten potek je bil zelo lepo strukturiran in kljub dolgemu in napornemu urniku ni padla koncentracija, niti energija. Emocija in telo sta se povezala. Zavedal sem se, kako velik pomen ima stik s partnerjem/igralcem in prostorom. Mislim, da smo vsi pustili delček sebe v delavnici. Takoj zdaj bi ponovil celotno delavnico. Bila je nepozabna izkušnja.

***

Ozren Prohić in Tomislav Pavković
Notranji gestus
Delavnica za študente gledaliških akademij

Na delavnici smo spoznali, kaj pomeni gestus, kje vse je prisoten in kakšen odnos do njega gojimo. Izbrali smo si eno dramo in en lik v njej, ki smo ga uporabili za lažje delo. Preko lastne geste, odnosa do lika smo se liku približali in vzpostavljali določena stanja, ki se odmaknejo od konceptualne zasnove in so zgolj naša. Od delavnice sem odnesel ogromno in sem se zelo sproščeno in dobro počutil.

 

Jan Slapar

Na delavnici Z nevtralno masko k univerzalnosti pod vodstvom profesorja Borisa Ostana. <em>Foto: Martin Emeršič</em>
Na delavnici Z nevtralno masko k univerzalnosti pod vodstvom profesorja Borisa Ostana. Foto: Martin Emeršič
Na delavnici Osnovni igralski trening po sistemu Stanislavskega v izvedbi igralske akademije GITIS. <em>Foto: Martin Emeršič</em>
Na delavnici Osnovni igralski trening po sistemu Stanislavskega v izvedbi igralske akademije GITIS. Foto: Martin Emeršič
Na delavnici umetniškega ansambla Gecko. <em>Foto: Martin Emeršič</em>
Na delavnici umetniškega ansambla Gecko. Foto: Martin Emeršič

Iskalnik