Petek, 18. oktober 2019
Več kot metafora
Refleksija o gledališkem eksperimentu Beli zajec, rdeči zajec v izvedbi Tine Resman
Ta zapis hodi po sladki meji prepovedanega.
Dreza v skrivnostnost Nassimovega besedila in koncepta, provocira jedro eksperimenta, njegovo neizpodbitno neponovljivost in hodi za hrbet zajčji družini, ki je nastala v dvorani kot začasna gledališka skupnost, ko deli njeno tajno zgodbo.
Sodelovanje v projektu narekuje popolno predanost, vrženost v eksperiment, in če izvajalec misli, da bo eksperimentator, se ujame v zanko, iz katere ga avtor potegne za dolga bela ušesa in ga vrže k ostalim zajcem, eksperimentirancem.
Tina je bila več kot medij, več kot metafora za vprašanje svobode in odgovornosti. Pristala je na nefiktivni moralni preizkušnji, v katero je zvlekla vse prisotne.
Rezultat preizkušnje je znan le prisotnim in naj tako tudi ostane. Podaljševanje dogodka s pogovori, ponovitvami in blogom ga oddaljuje od njegovega namena, abruptnega posega v tuzdajšnost.
Da ne zdrsnem v prepovedano, naj se držim pravil eksperimenta in ostanem zajec (ki je spregovoril), pa čeprav si še nisem odgovoril na vprašanje, kdo pravila postavlja in kdo jim slepo sledi.
Filip Mramor