Festival Borštnikovo srečanje

Nahajate se na arhiviranem spletnem mestu 54. Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

54. Festival Borštnikovo srečanje

14.—27. oktober 2019 | Maribor, Slovenija

Skok na vsebino // Skok na meni

Festival Borštnikovo srečanje - Uvodna stran

54. Festival Borštnikovo srečanje


Rosana Hribar

Razgaljeno

Flota Ljubljana in Flota Murska Sobota v koprodukciji s Plesnim teatrom Ljubljana in Zavodom ORLANDINA

Na sporedu

24.10.2019, četrtek / 20:00 / Lutkovno gledališče Maribor /

Premiera: 13. december 2018, Plesni teater Ljubljana       
Plesno-gledališka predstava traja 55 minut in nima odmora. 

Koreografka in avtorica idejne zasnove Rosana Hribar
Soustvarjalci in izvajalci Rosana Hribar, Vito Weis, Kristina Aleksova, Tina Habun, Neža Blažič, Katja Kolarič
Izbrani teksti v predstavi Antonin Artaud, Jan Fabre
Avtorski teksti po motivih besedila Jana Fabra Napaka sem, ki so jih napisali Vito Weis in Rosana Hribar
Vizualni in glasbeni izbor v predstavi Rosana Hribar
DJ Kristina Aleksova
Oblikovalec svetlobe Danilo Pečar
Izvedba projekcije Manca Vukelič
Izvedba kostumov Tea Mazaj

Razgaljeno je uprizoritev po motivih besedila Jana Fabra z naslovom Napaka sem (Ik been een fout) iz leta 1988. Razgaljeno svojo poetiko konstituira skozi ideološko razočaranje in v plesno-gledališki obliki išče svojo subjektivno resnico, kjer se ponovno sprašuje o vrednosti človeka. V odsotnosti ideologije, ki bi se ji lahko uprli, ni več "pravega" razloga za revolucijo, zato tudi čutimo to grozljivo praznino in hkrati nemoč, da bi se ji uprli, čeravno v nas vre neki tihi, notranji upor. Če potegnemo vzporednice med starajočim se telesom in razkrajanjem družbe, ugotovimo, da gre za podobne anomalije. Rosana Hribar v uprizoritvi Razgaljeno skupaj s soustvarjalci, igralcem in gibalcem Vitom Weisom ter plesalkami Kristino Aleksovo, Nežo Blažič, Tino Habun in Katjo Kolarič, ne preizprašuje le vrednosti, sposobnosti in tudi (o)mej(e)nosti človeškega telesa, marveč poskuša ponovno ovrednotiti samega človeka v luči njegove nemoči in ujetosti v razkrajajoči se družbeni sistem.

Predstava nikakor ni pesimistično zasnovana, je umetniška plesna kreacija, tudi osebni uvid, ki širi obseg dojemanja, ko se v koreografski kreaciji skuša prodreti do subjektivne resnice in se močno aktivirajo miselne vijuge; se išče, poglablja ter razmišlja, seveda pri gledalcih takoj obilje aplavza ob duhovito zasnovanih poklonih in nasmeških.

Daliborka Podboj, Parada plesa, 28.12.2018 

O avtorici

Rosana Hribar je bila štipendistka DanceWEB Europe Scholarship Programme residencyza mlade profesionalne plesalce na Dunaju, diplomirala na Akademiji za ples v Ljubljani in magistrirala iz umetnosti giba na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo, smer Umetnost giba. V zadnjih dveh desetletjih je kot plesalka in koreografinja sodelovala s skoraj vsemi najpomembnejšimi slovenskimi koreografi in gledališkimi režiserji ter sodobno plesnimi in baletnimi skupinami doma in v tujini. Za avtorsko delo je prejela Trdinovo nagrado mestne občine Novo mesto 2008 za pomembnejše trajne uspehe na področju sodobne plesne umetnosti, najvišjo nagrado za izjemne umetniške dosežke mesta Ljubljane, Župančičevo nagrado 2011 ter najvišjo državno nagrado, Nagrado Prešernovega sklada 2015.V zadnjih letih še posebej izstopajo serije trans-žanrskega pas de deuxa, ki so gostovale širom sveta. Zanje je večkrat prejela nagrade na priznanih mednarodnih plesnih tekmovanjih  in domači platformi Gibanica. Serije duetov so tudi trikratni prejemnik nagrade Povodni mož za najboljšo predstavo leta in plesni film 10 let, ki je med drugim tudi dobitnik nagrade Vesna za najboljši kratki film na festivalu slovenskega filma. Trenutno deluje kot docentka in vodja katedre za sodobni ples na AMEU – Akademiji za ples v Ljubljani.

O producentu

Flota je neprofitni zavod, ki ga je leta 2001 ustanovil plesalec in koreograf Matjaž Farič. Flota producira sodobnoplesne predstave številnih uveljavljenih umetnikov in predstave mlajše generacije ustvarjalcev ter organizira festival Front@ sodobnega plesa s sedežem v Murski Soboti, s čimer pomembno prispeva k decentralizaciji sodobnega plesa v Sloveniji.

Razgaljeno <em>Foto: Borut Bučinel</em>
Foto: Borut Bučinel
Razgaljeno <em>Foto: Borut Bučinel</em>
Foto: Borut Bučinel
Razgaljeno <em>Foto: Borut Bučinel</em>
Foto: Borut Bučinel
Razgaljeno <em>Foto: Borut Bučinel</em>
Foto: Borut Bučinel

Iskalnik